לימודי משאבי אנוש עוסקים בכל הקשור לכוח האדם בארגונים ובחברות, וזאת במטרה להפיק את המיטב מעובדיהם. השגתה של מטרה זו מורכבת ממספר רב של גורמים, החל בגיוס, סינון ומיון עובדים, דרך הדרכה ושיבוץ נכונים, ועד להשתלבות בחברה, ודאגה לרווחתו של העובד מכל בחינה. פעולות אלו מבוססים על גורמים שיש ללמוד, להכיר ולהבין, ושליטה טובה בהם תהפוך את מנהל משאבי האנוש לאיש מקצוע מיומן ויעיל. להלן מובאות שתי דוגמאות לגורמים בסיסיים שיש להתייחס אליהם בעת ניהול משאבי אנוש.
ניהול תהליכים קבוצתיים
קבוצות מהוות מרכיב משמעותי בסביבת העבודה, ותפקודן היעיל הינו מפתח בסיסי להצלחת החברה בכל המישורים. לכן, לימוד והבנה של תהליכים קבוצתיים בארגון מהווים כלי עבודה חשוב לא רק למנהלי משאבי אנוש, אלא במגוון רחב של תחומים, כדוגמת לימודי שיווק, מנהל עסקים ומדעי המדינה. לימודי התחום מושתתים על תיאוריות ומודלים שונים של סוגי קבוצות, וכן על חקר התנהגות ותופעות קבוצתיות במצבים שונים. על אלו נמנים בין היתר תחומי קבלת החלטות, תקשורת בין אישית, התחשבות בזולת, תהליכי השפעה, אחריות אישית, קונפליקטים, ופיתוח צוות ומנהיגות. באמצעות הבנת מרכיב הקבוצה ניתן לעצב, להשפיע, לשנות ולשפר את תפקודו של כלל הארגון.
ניהול קריירות
גורם מרכזי נוסף אשר נכלל בתחום משאבי האנוש הינו חשיבות פיתוח הקריירה של פרטים בארגון. זאת מאחר וניהול קריירה המשלבת עבודה, משפחה ואפשרות ללמוד ולהתפתח, הינו מרכיב מהותי בתפיסתו של העובד אשר יש להתחשב בו ואף לסייע לו על מנת לספק את צרכיו ורצונותיו האישיים. לימודי ניהול הקריירה נוגעים בתיאוריות ומחקרים עכשוויים בתחום העוסקים בשלבי התפתחות קריירה, בשינוי קריירה ובהתארגנות של חברות ליצירת שינויים ופיתוח תהליכים בקרב עובדיהן. שינויים אלו עשויים להתבטא במגוון צורות, החל בקידומו, הצבתו והכשרתו מחדש של העובד, וכלה בשליחתו להמשך לימודים אקדמיים במסלול לימודי ערב לתארים מתקדמים הנחוצים בארגון.